Returnare

CONDITII DE RETURNARE A PRODUSELOR

1. Furnizorul doreste ca produsele comercializate sa satisfaca pe deplin cerintele de calitate ale Clientului. In cazurile descrise mai jos, Clientul are prerogativa returnarii produselor primite:

1.1. Retragerea din contract in termen de 30 de zile

1.1.1. In conformitate cu prevederile OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, Clientul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a preciza motivele, in termen de 30 de zile calendaristice. Suntem siguri de satisfactia garantata a produselor ETIC, ratiune pentru care Furnizorul acorda Clientului un termen de restituire a produselor de 30 de zile si nu doar de 14 zile, acesta fiind termenul impus de legea in vigoare.

1.1.2. Perioada de retragere expira dupa 30 zile calculate incepand cu ziua la care Clientul sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de Client, a intrat in posesia fizica a produselor. In cazul in care prin intermediul unei singure comenzi sunt comandate de catre Client mai multe produse care sunt livrate separate, termenul de 30 de zile se va calcula de la data la care Clientul sau o terta persoana indicate de client, alta decat transportatorul, intra in posesia fizica a ultimului produs.

1.1.3. Pentru a exercita dreptul de retragere, Clientul trebuie sa informeze Furnizorul cu privire la decizia acestuia de a se retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca, prin intermediul formularului de retragere, trimis prin posta sau e-mail, care trebuie sa contina minim urmatoarele informatii: numele si prenumele clientului, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si / sau adresa de email, numarul facturii, data primirii produselor, motivul returului. In acest scop, Clientul poate folosi modelul de retur care se poate descarca de aici; folosirea lui nu este insa obligatorie, putand opta si pentru o alta forma de informare, cu conditia ca aceasta sa contina minim informatiile solicitate in prezentul articol.

1.1.4. De asemenea, Clientul poate completa si transmite electronic pe Site folosind formularul standard de retragere accesand urmatorul link. Daca se foloseste aceasta optiune, Furnizorul va va transmite fara intarziere, un e-mail de confirmare a primirii cererii de retragere, cu instructiuni de retur, in termen de maxim 3 zile lucratoare.

1.1.5. Pentru a considera ca dreptul de retragere a fost exercitat in termenul-limita de 30 de zile, este suficient sa fie trimisa comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.

1.1.6. Urmare a retragerii, Furnizorul va rambursa orice suma pe care a primit-o de la Client, inclusiv costurile livrarii, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care cel dintai este informat cu privire la decizia Clientului de a se retrage din prezentul contract. Rambursarea se va amana pana la data la care Furnizorul va primi inapoi produsele sau pana la momentul la care Clientul a furnizat dovada trimiterii inapoi a produselor, fiind valabila data cea mai apropiata.

1.1.6. Rambursarea se va efectua folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Clientul si-a exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. 

1.1.7. Produsele ce urmeaza a fi returnate trebuie sa fie trimise Furnizorului prin intermediul firmei de curierat rapid DPD catre sediul ETIC din Bulevardul Timisoara nr. 80, Cladirea Radox, etajul 3, Bucuresti, sector 6, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care Clientul a comunicat retragerea. Furnizorul nu accepta retururi efectuate prin Posta Romana sau prin alte companii de curierat. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi inainte de expirarea perioadei de 14 zile. Costul direct al returnarii produselor va fi suportat in intregime de Client. Costul returului perceput de firma de curierat difera in functie de localitatea de unde urmeaza a fi ridicat produsul. 

1.1.8. Clientul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor.

1.1.9. Produsele returnate trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii cumulativ: produsul trebuie sa fie in stare perfecta, asa cum a fost livrat, sa aiba etichetele originale ETIC, atasate produsului in starea initiala in care au fost primite, sa nu fie purtat sau deteriorat, sa fie in ambalajul original, in stare perfecta, impreuna cu toate accesoriile si documentele de achizitie in original (inclusiv factura); in situatia in care aceste conditii nu sunt respectate, returul nu va fi acceptat. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari. Coletul trebuie sa contina si Formularul de retur completat cu toate informatiile necesare.

1.1.10. In situatia in care Clientul a beneficiat de transport gratuit la livrare, plasand o comanda peste 150 de lei, si ulterior returnarii anumitor produse, valoarea comenzii Clientului a intrat sub pragul de 150 de lei, din suma returnata se va retine contravaloarea transportului initial (20 lei), Clientul intelegand ca reducerea costului de transport din livrarea initiala era conditionata de livrarea unor produse a caror valoare excedea aceasta suma.

1.2. Coletele prezinta deteriorari severe;

1.3. Produsele au fost livrate / facturate gresit (marime, culoare, etc.);

1.4. Produsele prezinta defecte de fabricatie;

2. Pentru situatiile descrise in art. 7.1.1.2 – 7.1.1.5, produsele care nu indeplinesc specificatiile de pe site in momentul trimiterii comenzii pot fi returnate fara implicarea de costuri suplimentare din partea Clientului, cu conditia trimiterii unei notificari scrise in care se va specifica natura lipsei de conformitate. Clientul poate solicita returnarea valorii produsului sau inlocuirea acestuia cu unul conform in cazul in care Caractero Stil dispune de aceasta posibilitate.

3. Pentru situatiile descrise in art. 7.1.2. – 7.1.4, Clientul va urma procedura prevazuta in art. 7.1.1.3 – 7.1.1.6, in masura in care acestea sunt compatibile. Produsele ce urmeaza a fi returnate trebuie sa fie trimise Furnizorului prin intermediul firmei de curierat rapid DPD catre sediul ETIC din Bulevardul Timisoara nr. 80, Cladirea Radox, etajul 3, Bucuresti, sector 6, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, in decurs de maximum 14 zile de la data la care Clientul a comunicat retragerea. Costul returului si a retrimiterii produselor catre Client va fi in sarcina Furnizorului. 

4. Clientul nu va putea sa returneze produsele achizitionate si/sau nu va pretinde orice alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii: 

4.1. In cazul inlocuirii produsului achizitionat cu un alt produs avand alte specificatii sau de un tip diferit;

4.2. In cazul in care cererea de returnare pentru oricare din situatiile prevazute in art. 7.1.1.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 30 de zile calendaristice, calculata conform art. de mai sus.

4.3. In cazul in care se returneaza un produs avand ca motivatie una dintre situatiile prevazute in art. 7.1.1.1, iar produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate etichetele intacte si documentele care l-au insotit).

4.4. Conform O.U.G. 34/2014 (art. 16 lit. d si e), Furnizorul isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produse de lenjeria intima, costume de baie si/sau produse cosmetice.  Clientul va fi informat pe pagina fiecarui produs daca acesta nu este returnabil.

5. In cazul inlocuirii produsului cu unul avand marimea nou comandata, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale.

6. In cazul in care Clientul a restituit un produs in conformitate cu prevederile art 7.1.1.2 – 7.1.1.5 in vederea inlocuirii sale, iar Furnizorul nu dispune de un produs corespunzator pentru inlocuire, acesta va oferi clientului contravaloarea produsului.